Период раног детињства заузима сасвим посебно место у развоју и животу сваког појединца. То је први и најзначајнији период у физичком и психичком развоју. У том периоду се снажно испољава дејство свих чинилаца који одређују целокупни развој. Наслеђе, као и физички, историјски, друштвени и културни услови веома утичу на развој саме личности. Ово је период биолошког развоја када се развија способност говора, усправан ход, способност интеракције са одраслима, интелигенција, период у коме дете стиче прва искуства која остављају неизбрисив траг на његову индивидуалност. У том периоду је јако важно пружити му неизмерну љубав, топлину и разумевање.
Дете је активни чинилац сопственог развоја и у сваком тренутку има спонтане унутрашње моћне покретаче за развијање одређених активности. Зато је игра посебан облик учења, којим дете тежи да разуме и овлада оним што за њега има лични смисао и значење.
Спонтана и слободна игра пружа малом детету доживљаје и искуства, индиректне узоре, прилику да нађе партнера за игру, довољно времена и простора и материјала за игру. Тесна повезаност између психичког и физичког развоја намеће и неопходно јединство неге и васпитног рада.
Јачање и заштита здравља детета у најранијем узрасту, уз процес васпитања су основни задаци и предуслови за формирање здравог, радосног, активног и задовољног детета, физички добро и складно развијеног, спретног, детета које слободно влада својом моториком, богати свој интелект, оплемењује машту и све видове комуникације.
Очување здравља се постиже стручном и хуманом негом деце, правилном исхраном, боравком на ваздуху, задовољавањем потребе за сном, одговарајућим условима у средини у којој дете борави, распоредом живљења. Очување здравља се постиже превентивном здравственом заштитом, којом се спречава нарушавање већ постојећег доброг здравственог стања и појава нових болести свим стручним медицинским методама. Васпитање и нега деце на раном узрасту врши се, пре свега, стварањем повољне васпитне средине у којој ће дете стицати искуства.
Циљеви таквог васпитања и неге су следећи:
Циљеви физичко – сензорног развоја
- Одржавање физичког здравља деце
- Повољан утицај на општи развој организма
- Нормално стање апарата за кретање
- Формирање правилног држања тела
- Овладавање моториком
- Усавршавање функција чулних органа
- Развијање навика (телесне хигијене, узимање хране, пражњење и др.)
Циљеви социјално – емоционалног развоја
- Очување спонтаности и искрености детета у контакту са својом околином
- Неговање отворености за доживљаје
-Пружање помоћи у стицању самосталности
-Помоћ у стварању слике о себи и стицању поверења у своје способности
-Усвајање елементарних норми понашања у оквиру основних моралних вредности (добро, рђаво)
-Развој способности обављања активности у заједници са одраслима и другом децом
-Развој позитивних, интерактивних емоција.
Циљеви умног развоја
-Подстицање и неговање природне радозналости у односу на свет који га окружује
-Подржавање природне могућности детета да се уживљава у предмете и појаве
-Неговање осетљивости за утиске као мотива за постављање питања
-Подстицање решавања малих проблема сензомоторне интелигенције
-Подржавање спонтаних покушаја говорне комуникације детета
-Подстицање и богаћење дечјег говора као средства за комуникацију и стицање знања
-Подстицање развоја сензомоторних и перцептивних способности и стварање повољних услова за формирање почетних знања кроз практичне активности.
Са поступком се упознајте на ОВОМ линку.
© Сва права задржана. Предшколска установа "Прва радост", Житорађа.