За већину деце вртић представља прво одвајање од родитеља, „непознат простор“ у којем га родитељ оставља „непознатим људима“.
Један од задатака установе је да помогне деци и родитељима који први пут долазе у њу да превазиђу почетне тешкоће. Искуства у раду су показала да се адаптација може олакшати и скратити њено трајање применом одговарајућих поступака: претходним упознавањем са дететом, индивидуалним приступом, флексибилним временом за пријем деце, постепеним продужавањем боравка у колективу сходно дететовим могућностима, омогућавањем боравка родитеља у групи и многим другим.
Ради брже адаптације, родитељима се може саветовати следеће:
Учење и развој своје деце можете подржати код куће на следеће начине:
( Из брошуре: „Правим путем: оквир за програм рада са децом раног узраста“).
Велики је број навика културног понашања које треба да усвоји и поседује дете.Најважнији услов за формирање навика културног понашања је пример родитеља.Неке од навика које дете одмах, по изласку из куће, у вртићу, школи, на улици примењује су: културно поздрављање, обраћање са молбом, персирање старијег, уступање места старијем, понашање у саобраћају, понашање за столом, чување животне средине, навика да се саслуша саговорник не прекидајући га, толеранција,..
Не може се очекивати да дете има изграђене културне навике уколико их нема сам родитељ. Начин опхођења родитеља према другим људима и према самом детету, према природи, утиче на то које ће се навике код детета развити.Личним примером утиче се најбоље, јер дете опонаша виђено. Али, пре свега, потребно је објаснити поједина правила. У томе помаже и увођење кућног реда кога се сви морају придржавати. Сваку прилику и ситуацију искористити за подсећање на правила понашања како би постала навика.Породични излет је прилика за учење о заштити животне средине ( како и где се одлаже смеће, пали ватра,...). Одлазак у куповину, код рођака, долазак пријатеља, разне свечаности су прилика за учење о односу према одраслима, саговорнику, вршњаку, непознатим људима.
Но, не може се заборавити и васпитни утицај наставника и школског живота. Кад дете крене у школу, навике које је стекло код куће, надоградиће и употпунити неким новим вештинама које ће га испраттити у успешног младог човека.
( Текст преузет са блога „Веселе клупе“).
Са поступком се упознајте на ОВОМ линку.
© Сва права задржана. Предшколска установа "Прва радост", Житорађа.